Kerst vakantie

23-12-2010

S`avonds rijden we naar Munnekezijl. Daar aangekomen gaan we eerst nog even wat drinken bij opa en oma. We bespreken onze rit die we de volgende dag voor de boeg hebben. Opa vind wel dat we moeten stoppen als er te veel sneeuw is. Manfred zegt met een strak gezicht dat we wel stoppen als er te veel sneeuw ligt.

Na een gezellige avond maken wij ons op om naar bed te gaan.

24-12-2010

S`morgens als wij wakker worden zijn opa en oma al weg. Ga snel nog even bij opa en oma naar binnen en haal daar nog even brood en koffiemelk op. Na het ontbijt rijden we door naar paps werk. Als pap lekker aan het werk is maken wij ons op om naar het centrum te lopen. Even nog kerst inkopen doen.

Melissa, Kayleigh en ik vermaken ons prima en hebben redelijk snel alle inkopen gedaan. We gaan lekker met de bus terug naar de camper. Pap had gezegd dat hij vrij zou zijn om 15:00 helaas werd het tegen 16:00

Als paps in bij de camper komt gaat hij eerst alles controleren en hop, hop snel op weg naar Goslar. Voor we de grens over gaan zorgen we even er voor dat de tanken vol zijn.

De rit loopt voor spoedig tot we ongeveer 30 km voor Goslar zijn. Manfred moet de autobaan af en er rijd een auto achter ons met groot licht op of hij heeft hem verkeer afgesteld. Dat is niet het enige probleem er ligt nu wel een beetje sneeuw en onze afslag is ook niet goed te zien en de lampen van onze achterbuurman/vrouw maakt het er niet makkelijker op.

Helaas missen we op deze manier onze afslag. Manfred geeft een beetje gas bij want de weg is een beetje beter en er komt nu een beetje meer afstand tussen ons en bij de volgen de afslag kunnen we er met gemak af. Niet dat dat een leuk stuk is, wat ligt er veel sneeuw zelfs op de weg ligt er nu wel zo`n 10 cm sneeuw. Manfred rijd heerlijk op zijn gemakkie door en zegt dat het reuze mee valt. We komen via een andere manier Goslar binnen en zo gauw we een stoplicht naderen zie ik pas te laat dat we recht door hadden gemoeten.

Manfred zoekt een plek waar hij de camper kan keren maar overal ligt wel een sneeuw laag van ongeveer 20 tot 30 cm. Het is een puilen schilletje zegt Manfred zolang ik maar rustig aan doe is er niks aan de had. Bij de camper plaats aan gekomen moeten we een bocht maken en een beetje omhoog ik vind het maar niks maar manfred zet de camper binnen 5 min op zijn plaats.

Het is redelijk laat dus maken we ons op voor bed.

25-12-2010

S`morgens worden we heerlijk wakker en we maken ons klaar om lekkere broodjes op te halen. Dit keer gaan we met ons allen. Ja het is voor ons allemaal nog onwennig zo zonder onze kleine Boomer we missen hem echt wel voor al toen de meiden zagen hoeveel sneeuw er lag. We hebben tijdens de wandeling naar de bakker er over hoe boomer gek was op sneeuw. Bij de bakker besluiten we lekker daar te ontbijten. Het was ontzettend lekker en na het eten gingen we de boel verkennen. Het zal er nu wel heel anders uit zien in de sneeuw.

De meiden hadden allebeide een mooie nieuwe slee mee en tijdens ons ondekkings reis door goslar maakte ze er dankbaar gebruik van. Als we bij de berg aan komen die tijdens de vorige kerstvakantie hadden beklommen hadden we zelfs deze keer pech dit keer niet vanwege ijs maar van wege heel veel sneeuw echt heel veel sneeuw. De meiden vinden het erg leuk ze gaan heel veel sleeen. Ze vinden het erg leuk en na een heleboel keer naar beneden sleeen gaan we weer richting camper. Even lekker opwarmen en de sleeen terug brengen zodat we lekker naar de markt kunnen gaan.

Nadat we ons heerlijk hebben opgewarmd en even wat hebben gedronken gaan we naar de markt.

Ik vergeet nog wat we hadden ook nog 1 cadeau mogen uit pakken. De meiden konden niet wachten.

We genieten met volle teugen en aan het eind namen we een heerlijk kopje warme chocomelk. He zeg melissa ze hebben een nieuwe kleur. Manfred vraagt of we 2 blauw kopjes mogen het is geen probleem. Tijdens de wandeling naar de camper raken de meiden niet uitgepraat over de sneeuw en hoe leuk het is om op vakantie te zijn.

S`avonds pakken we de rest van de cadeau`s uit en de meiden vermaken zich prima. Na het spelen en spelen en nog meer spelen gaan we ons klaar maken voor bed.

26-12-2010

S`morgens gaan we weer lekker eten bij de bakker. Als we terug lopen naar de camper besluiten we toch vandaag naar Wernigerode te rijden. De camper is goed bevroren dus doen we het gordijn los en wij gaan lekker nog een stukje wandelen. Onze wandeling leid ons naar een berg die we nog niet hadden beklommen. Er ligt zo veel sneeuw dat de tot onze knieeen weg zakken. Hoe verder we de berg op komen hoe mooier het word en op een bepaald punt hebben we een mooi uitzicht over goslar.

We genieten met volle teugen op een gegeven moment zegt Manfred dat de camper nu wel dooi is. Bij de camper controleert Manfred weer alles en we zijn klaar voor de volgende kleine stuk. Manfred start de camper maar hoe maar hij wilt niet. Accu leeg wat nu heb je start kabels mee nee helaas niet maar ik weet wel een tankstation laten we daar even heen lopen. De meiden blijven in de camper en manfred en ik lopen naar de tankstation gelukkig hebben ze daar startkabels.

Met de start kabels en een beetje geluk start de camper.

Op naar wernigerode daar aangekomen is de camperplaats wel erg besneeuwd . Manfred kunnen we daar wel op komen. Manfred rijd hem er op en zet hem even aan de kant en we gaan met ons alle de plaats waar we de camper neer willen zetten sneeuw vrij maken. Na dat we alles gereed hadden zijn we heerlijk even wezen wandelen. Van al dat wandelen kregen we erge honger en besloten nu toch maar voor de heerlijke pizza te gaan. Bij het station zit een pizzazaakje met een echte steenoven. Die heeft heerlijke pizza`s.

Met een volle buik gingen we terug naar de camper en zijn ons gaan voor bereiden voor bed. Nog een filmpje en dan slapen.

27-12-2010

De dag begint alweer met zon wat hebben we toch een geluk. We zijn een beetje laat wakker dus we gaan nu nog niet de Brocken op. we gaan wel even kijken wanneer de trein precies weg rijd bij het station. Toch wel eerst goed ontbijten ondanks het zonnetje is het wel s`nachts -17 en overdag -10.We genieten van het weer na de info te hebben opgehaald bij de vvv kantoor wandelen we nog even door het centrum. We besluiten de dames te verassen om met het treintje naar het kasteel te gaan. Maar het treintje rijd niet wel een busje. Dat geeft niet als we bij het kasteel zijn is het een prachtig gezicht met al die sneeuw. Wernigerode is van boven af net een kerst kaartje.

Het kasteel bezoeken was weer een nieuwe belevenis ze zijn bezig met renovatie en er waren nieuwe dingen te zien. We genoten met volle teugen. Papa zegt in eens dat we moeten op schieten want het is al 15:00 geweest en dan is onze taxi misschien wel weer weg. Wij komen er aan geen taxi te bekennen wat doen we gaan we naar beneden lopen of wachten we nog even. Er komt een ouder echtpaar aan lopen en we raken er mee aan de praat hen hebben ook familie in Nederland. Na een tijdje gepraat te hebben komt de taxi het is een busje voor ongeveer 7 man dus reizen we met ons alle naar beneden en praten nog over alles en nog wat en de chauffeur verteld ook nog wat over de omgeving .

Beneden aangekomen nemen we afscheid van elkaar en wij lopen op ons gemakje naar de camper.We eten wat en maken ons klaar voor bed. Het is misschien best wel vroeg maar het weer maakt het zo dat als je na een heerlijk tijd buiten bent geweest en dan lekker in de camper komt dat je heerlijk kunt slapen. Dat niet alleen we willen mogen vroeg ons bed uit, we willen de eerst stoomloc naar de Brocken nemen.

28-12-2010

Snel broodjes halen, ontbijten, warm aan kleden, sleetjes mee, op naar de stoomloc. Als we er aan komen hebben we nog 10 min om kaartjes te kopen en in de trein te stappen. We nemen plaats in de restauratiewagon. We nemen allemaal wat te drinken en genieten van de reis naar boven. In drei annen hohne gaan melissa , kayleigh en papa even de benen strekken en foto`s maken van de stoomloc. Als ze weer binnen zijn bestel ik nog wat te drinken en genieten we van de laatste stukje naar boven. Op een gegeven moment rijden we door de wolken wat een mooi gezicht. De bomen zien er uit als witte standbeeld echt sprookjesachtig. Boven aan de Brocken is het helder en wat een uitzicht we kijken over de wolken en hier en daar kunnen we het dal zien.

Net als voor gaan de vakanties lopen we naar het eerste station. Dit keer nemen we een andere route. De meiden kunnen lekker naar beneden sleeen. Het gaat niet van een leien dakje maar we genieten er wel van met ons allen. Het weer is super heerlijk zo`n zonnetje. We slaan een pad op waar de meiden precies op het aangestampte gedeelte mooi kunnen glijden met de slee. Manfred moet geregeld weg springen anders word hij onderste boven gesleed. Dat valt helaas een beetje tegen want waar de sneeuw niet aan gestampt is zak je weg tot ongeveer knie of zelfs tot aan je lies. De wandeling naar het station is sprookjesachtig en we hebben buikpijn van het lachen. De meiden glijden steeds naar beneden en wij maar aan de kant springen en dan weer weg zakken.

Bij het station aan gekomen gaan we eerst wat drinken bij het restaurant. Deze keer duurt het erg lang voor ze onze bestelling komen op nemen. Was helaas een beetje teleurstellend, ondanks dat hebben we toch even wat warms naar binnen en gaan we lekker weer naar beneden met de stoomloc.

We komen weer terug in Wernigerode helaas zit de reis er op. Al praten lopen we naar de camper we zijn allemaal zo onder de indruk van wat we gezien hebben dat we niet eens merken dat we al bij de camper zijn. Even wat eten en voorbereiden voor bed en dan is weer een hele mooie dag ten einde.

29-12-2010

Goede morgen allemaal, Mama gaat even broodjes halen. Als ik terug kom zegt Manfred Gas op.

Snel zorgen we er voor dat we even een klein stukje kunnen rijden. Het is maar 500m ver en joepie we hebben weer gas. Manfred en ik zijn dik tevreden. We hebben met een volle gastank wel van af 22 december de camper verwarmden sinds we in Duitsland zijn hebben we nacht temp van ongeveer -17 en dag temp van -10.

Als de camper op zijn plekje weer staat heb ik het er over dat het best wel leuk zal zijn om de berg op te gaan om weer wat te gaan eten in de gasthuis boven op de berg. Helaas is het onbegonnen werk de sneeuw laag is niet aan gestampt dus zakken we soms tot onze knieen weg. Wat nu ???? laten we maar terug naar beneden lopen. Hier en daar kunnen de meiden even sleeen en tot onze verbazing zien we herten, wilde herten. Ze staan op zo`n afstand dat we ze bijna kunnen aaien. We lopen er heel rustig voor bij en genieten van het uitzicht, er staat een ruif waar hooi in zit en de herten smullen er goed van.

We lopen verder en onder aan de berg springen we in de bus. Als papa op zijn horloge kijkt zegt hij god wat gaat de tijd snel. Bij de busstation aangekomen gaan we de passage in en eten daar lekkere noedels. Na het eten lopen we terug naar de camper . Bij de camper maken we ons klaar voor bed en praten er over hoe jammer het was dat we niet de berg op konden komen. Laten we maar lekker gaan slapen morgen nog een dag.