Kerst vakantie 2009

Onze eerste kerst met ons Dafje.

25-12-2009

Vandaag gaan we eerst lekker eten bij opa en oma. De weersvoorspelling is niet echt positief dus gaan we met de auto naar opa en oma. We vermaken ons prima en het eten is erg lekker. Als we naar huis rijden vinden we het wel mee vallen dus joepie we gaan op weg naar Hörstel. Tijdens onze rit naar onze eerste bestemming merkte we wel dat er best wel veel wind staat. Ons Dafje vindt het best wel een beetje lastig maar hij doet zijn best. Aangekomen op onze slaapplekje waait het wel heel erg de camper staat te dansen op zijn wielen. Halverwege de nacht werd het rustiger.

26-12-2009

S`morgens lekker ontbijt genuttigd. De meiden wilden toch graag even rond kijken. Het plekje is best wel leuk er kunnen schepen aanmeren en overnachten. De winkels zijn op loop afstand en tot onze verassing was er een bakker open en hebben we wat lekkers mee genomen. Bij de camper hebben we eerst een kopje koffie en ons lekkers genuttigd. Manfred zette onze volgende bestemming in de pda en we gingen op weg naar Goslar. De reis richting Goslar verloopt goed en de omgeving is super. Als we in Goslar aan komen staan we bij een stoplicht en geeft de pda aan dat we op onze bestemming zijn. Een klein stukje verder is een tankstation en daar vragen we waar we een stellplatze kunnen vinden. Het blijkt niet zo ver meer te zijn terug naar de stoplichten en dan links en weer links. Daar vinden we een grote parkeerplaats waar het mogelijk is om te overnachten. Wegens het zeer koude weer is de sanistation niet werkzaam.

Kom op we gaan lekker naar de kerstmarkt. Het is wel even zoeken maar het is een leuke kerstmarkt. We wandelen lekker over de markt heen en drinken een heel echt een heel lekker kopje warme chocomelk. Het wordt wel laat dus laten we maar richting de camper lopen iedereen heeft best wel een beetje trek dus lopen we een restaurantje binnen en gaan we lekker eten. Na het eten weer verder naar de camper na wat speurwerk vinden we de camper weer en maken we ons klaar voor bed. Na een korte nacht is het nu best wel lekker om stil staand te kunnen slapen.

27-12-2009

S`morgens ga ik heel voorzichtig de camper uit en wandel samen met Boomer naar de bakker. Boomer vermaakt zich prima. Na het ontbijt besluiten we toch nog even rond te kijken. We nemen Boomer mee en beginnen onze wandel tocht. Via via komen we aan de voet van een berg en beginnen de berg te beklimmen. Hier en daar hebben we een mooi uitzicht van de omgeving. Op de terug weg lopen we nog een keertje over de kerstmarkt. De meiden krijgen en waffel op een stokje en voor Manfred en mij koop ik een vers afgebakken brood met hamblokjes. Bij de camper aan gekomen bespreken we met ons alle wat we nu gaan doen. We besluiten om naar Wernigrode te gaan. Het is een klein stukje rijden en als we er aan komen zetten we de camper netjes neer en gaan de meiden eindelijk sleeën. Het is geen hoge berg maar zij vinden het helemaal te gek. S`avonds lekker gegeten en na een paar potjes pesten zijn we lekker gaan slapen.

28-12-2009

S`Morgens eerst lekker gegeten en de hond uitgelaten. Opschieten anders missen we de bus. Met de bus reizen we naar het winkelcentrum. We gaan eerst naar het VVV kantoor om te kijken wat we allemaal kunnen doen. We hebben het er over dat het wel leuk zo zijn als we met de stoomloc zouden kunnen gaan. In het winkelcentrum is een winkeltje waar je info kunt krijgen over de kosten en wanneer de trein rijd. Manfred en ik zien dat we voor 63 euro een hele dag met ons gezin kunnen reizen met de stoomloc. Dat is best wel interessant de dames krijgen er lucht van en willen onmiddellijk met de stoomloc. Omdat het een cadeau voor de meiden was dat we met kerst met de camper voor het eerst weg konden besloten we hun wens in vervulling te laten gaan. We hebben de tijd van ons leven. De rit omhoog loopt met een heleboel ooooo wat mooi, kijk eens hier, wauw wat een uitzicht en wat een boel sneeuw, voorspoedig en bij Drei Anne Hone moeten we even wachten. We stappen even uit om een lekker broodje braadworst te gaan eten.

Boven op de Brocken is het erg mistig dus is er zeer weinig te zien. Toch vermaken we ons en nemen na een plaspauze een beetje drinken en besluiten we naar het eerst volgende station te lopen. We lopen de berg af en komen een bord tegen waar opstaat de als we de ene weg volgen het nog 9 km is en de andere kant 5 km. Ik vind de 5 km lang genoeg met tegen zin stemt iedereen er in mee. Na een kleinstukje verder te gelopen hebben komen we weer een bord tegen daar staat 2 keer 5 km op. Nu stemt iedereen meteen op het bos pad. Het pad is super door het sneeuw en ijs is het wel een beetje glad. Melissa glijd uit Kayleigh glijdt uit en zelfs mama gaat er even bij liggen. De wandeling is met geen pen te beschrijven zo mooi maar het duurde helaas langer dan verwacht dus na enig speurwerk in het dorpje moesten we wel even door lopen naar het station toe. Gelukkig waren we er wel op tijd en hadden we zelfs nog even tijd om heerlijk wat te eten. De stoomloc komt er aan we stappen in en bij het eind station stappen we uit en lopen naar de bus die ons weer terug brengt naar de camper.

Omdat we best wel een tijd weg geweest zijn laten we met ons alle de hond even uit op aanwijzen van Kayleigh lopen we een pad omhoog waar we tegen een witte berg aan lopen. Hé, hier kunnen we sleeën morgen maar eens kijken wat er mogelijk is laten we nu maar weer naar de camper wandelen het is al laat zat. Na zo`n dag lekker buiten te hebben doorgebracht in de sneeuw zijn we allemaal erg moe en gaan op tijd naar bed.

29-12-2009

Na het ontbijt de hond mee en de sleetjes onder de arm en hop naar de berg. De meiden vermaken zich prima. Zelfs mama en papa glijden een keertje naar beneden. Op een gegeven moment krijgt Boomer het erg koud en besluiten we terug te gaan naar de camper. Nadat we Boomer lekker warm in de camper hebben gebracht en we zelf ook weer een beetje zijn opgewarmd gaan we nog even naar het centrum. Daar kopen we dobbelstenen want ik word gek van het steeds maar potjes pesten.

We krijgen een beetje honger en gaan even wat lekker eten. Melissa heeft een halve kip en de rest van ons een lekkere hamburger.

Er is overal vuurwerk te koop Manfred moet wel even vragen of het mag bij het hotel om vuurwerk af te steken. Manfred loopt telkens te zeggen dat hij het erg koud heeft dus zoeken we een andere jas voor papa. Uiteindelijk komen we bij Kik en ja hoor we hebben een lekkere warme jas voor papa. De meiden krijgen allebeide ook een kleinigheidje. Nog even een paar boodschapjes en dan weer naar de camper. Bij de camper maakt mama nog een klein beetje eten klaar en na het eten gaan we heerlijk zitten dobbelen. De avond vliegt voorbij en word het tijd om lekker onder de wol te gaan.

30-12-2009

Tijdens het ontbijt zijn we aan het denken wat we gaan doen vandaag. We hebben de hele tijd echt heerlijk weer gehad. Veel zon maar vandaag regent het zullen we dan naar het museum gaan??? We weten het nog niet maar er zijn wel wat boodschapjes nodig als we nog een paar dagen blijven dus Manfred en ik gaan even naar de Aldi. De meiden passen op de camper ze hadden geen zin om mee te gaan. Tijdens onze wandeling weer naar de camper besluiten we toch lekker met Boomer te gaan wandelen. Het bleek een zeer goede keuze te zijn we kregen het zelf best wel warm van het lopen en de regen viel reuze mee. Hoe verder we de berg op liepen hoe meer sneeuw er bleek te liggen. Op de berg zou een skipiste zijn en daar widen we wel even proberen te skiën. De piste wel gevonden maar het was zo mistig je zag geen hand voor ogen. Wat jammer nou Melissa had zich er best wel een beetje op verheugd. We wandelen verder en komen een gedenktoren tegen het uitzicht daar was best mooi zover we konden zien.

Op een bord stond een berg restaurant die was niet al te ver meer en aangezien we allemaal wel toe waren aan wat te drinken en misschien een klein hapje leek het ons allen een uitstekend idee om daar heen te gaan.

Hé, is dat hem daar verstop in de mist ja dat is hem. Het is er best wel druk maar we vinden een plekje en als iedereen naar de wc is geweest lezen we de kaart door en de meiden willen macaroni Manfred neemt Kaslerbraten en ik neem een kipschnitzel. Terwijl we wachten komt er een meneer een praatje maken en hij kan erg goed accordeon spelen. De meiden willen eigenlijk niet met de meneer mee zingen. Door dat Manfred en ik de meneer netjes antwoord geven op zijn vragen denk hij dat wij Duitsers zijn, maar als hij er achter komt dat het niet zo is probeert hij nummers te bedenken die de meiden zouden moeten kennen. Meneer heeft zelf familie in Nederland na toch een paar liedjes gaat hij naar een andere tafel waar iemand jarig blijkt te zijn. Het maakt het er erg gezellig en huiselijk op dus is het moeilijk om weer op pad te moeten gaan maar de camper komt niet naar ons toe.

Bij de camper zijn de meiden best een beetje moe dus na een spelletje gaan ze lekker slapen. Manfred heeft het koud en zijn schouder doet wat zeer dus hij gaat redelijk vroeg plat. Ik zit lekker wat muziek te luisteren en even wat lekkers snoepen. Laat ik ook maar lekker gaan slapen morgen weer een vroeg dag je en het is dan ook oudejaarsdag.

31-12-2009

Iedereen word erg langzaam wakker want het ligt toch wel lekker onder de wol. Tijdens het ontbijt bespreken wat we gaan doen blijven we hier of gaan we naar opa en oma pak. Anoniem word er besloten om naar opa en oma te gaan. Nadat we hebben afgerekend en schoonwater en de wc hebben geleegd, niet te vergeten de navigatie te hebben ingesteld gaan we op weg naar Nederland. We kunnen echt zeggen dat onze eerste vakantie met ons dafje meer dan een succes was en zeker voor herhaling vatbaar. Zelfs in de winter maar volgend jaar wordt het wel skiën als er sneeuw ligt.